Czy kampanie Facebook Ads zrewolucjonizują marketing internetowy?

Firmy działające w sektorze e-commerce stale szukają nowych rozwiązań, które pozwolą im dotrzeć do jeszcze szerszej grupy potencjalnych klientów. Tę potrzebę doskonale odczytał Facebook, który stale rozwija funkcjonalności swojego systemu Ads i stworzonego Marketplace-a. Czy Facebook Ads ma szansę zdetronizować platformę Google i zająć pierwsze miejsce wśród usług reklamowych w sieci?

Facebook Ads – w czym tkwi jego siła?

Facebook to największa platforma społecznościowa na świecie – dociera do ok. 3 miliardów internautów z całego globu, a w sam mechanizm działania portalu wpisane jest zbieranie i przetwarzanie danych osobowych. Dzięki temu Facebook stanowi największy na świecie katalog użytkowników Internetu, dysponuje ich danymi demograficznymi, takimi jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zna też ich zainteresowania. Dzięki temu targetowanie jest prostsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek.

To niezwykle cenna informacja dla potencjalnych reklamodawców, którym nie zawsze zależy na tworzeniu kampanii o znaczeniu stricte wizerunkowym czy świadomościowym. Czasem liczy się po prostu czysta konwersja i zysk – ma to znaczenie zwłaszcza dla mniejszych firm, których budżet na reklamę jest mocno ograniczony. Kampanie Facebook oddają mikroprzedsiębiorcom do dyspozycji niezwykle sprawnie działającą machinę, wokół której można stworzyć właściwie cały marketing przedsiębiorstwa.

Facebook Ads – sempai.pl/oferta/facebook-ads/ to doskonałe narzędzie do prowadzenia działań marketingowych skierowanych do precyzyjnych grup odbiorców – dzięki temu na tej platformie swoich klientów odnajdzie właściwie każda firma, nawet taka, która tworzy niszowe, niezwykle wyspecjalizowane produkty. Sekretem skuteczności reklamy takiej marki będzie odpowiednia optymalizacja kampanii oraz właściwe zidentyfikowanie grup odbiorców. Kampanie Facebook umożliwiają dodatkowo docieranie do podobnych grup odbiorców – za pomocą tej funkcji przedsiębiorca może zwiększyć swoje zasięgi, jednocześnie maksymalizując prawdopodobieństwo zachowania wysokiej konwersji swojej reklamy.

Co wybrać: reklamę w Google Ads czy kampanie Facebook Ads?

Rosnąca popularność Facebook Ads powoduje, że niektórzy reklamodawcy zastanawiają się, czy jest sens inwestować zarówno w produkt od Google, jak i narzędzie należące do social mediowego hegemona. Odpowiedź jest bardzo prosta: obie te platformy mają tak duże zasięgi i oferują tak rozbudowane możliwości, że warto reklamować się w nich jednocześnie. Priorytetem każdej firmy, niezależnie od skali działania, powinna być obecność we wszystkich kanałach marketingowych, które mogą wygenerować konwersję. Ten atut posiada zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads. Inna sprawa, że aby w pełni wykorzystać możliwości tych platform, trzeba dysponować nie tylko odpowiednią wiedzą, ale też narzędziami do analityki.

Z tego względu warto powierzyć tworzenie kampanii i zarządzanie nimi wyspecjalizowanej i doświadczonej agencji SEO/SEM, która podniesie skuteczność marketingu firmy i pozwoli jej dotrzeć z ofertą do strategicznych grup docelowych.

Comments are closed.