Jak wybrać szkolenie sprzedażowe, aby nie żałować?
Skuteczność szkoleń sprzedażowych jest często opisywana jako ta, która nie budzi wątpliwości. Czy jednak rzeczywiście tak jest? O ich powodzeniu nie przesądza przecież wyłącznie spektrum poruszanych zagadnień oraz poziom zaangażowania uczestników. Wcale nie mniejsze znaczenie ma to, kto odpowiada za ich przygotowanie.
Czy firma szkoleniowa musi mieć duże doświadczenie?
Często można usłyszeć, że najlepszymi szkoleniami są te, które są organizowane przez podmioty o silnej pozycji rynkowej. I choć trudno polemizować z takim przekonaniem, należy uważać, aby nie wpaść w pułapkę, jaka się z nim wiąże. Obecność firmy na rynku już od dłuższego czasu to dowód na to, że utrzymuje się ona z powodzeniem tam, gdzie wiele podmiotów pojawia się i znika. Przed zamówieniem szkolenia dobrze jednak upewnić się, że ma nam ona do zaoferowania coś więcej niż tylko piękne tradycje.
Wielu trenerów popada w samozadowolenie sprzedając te same szkolenia sprzedażowe od lat. Do pewnego momentu mogą one wydawać się dość skuteczne. Należy jednak liczyć się z tym, że rynek się zmienia, a tym samym potrzeby uczestników zajęć również są nieco inne niż kilka lat temu. Przed sformalizowaniem umowy dobrze więc sprawdzić, czy trenerzy zatrudnieni przez konkretną firmę również się szkolą.
Czy szkolenie ma ciekawą formę?
Szkolenia sprzedażowe zwykle są prowadzone stacjonarnie, wiele osób wychodzi więc z założenia, że będą one idealnym połączeniem teorii i praktyki. Choć jednak w zdecydowanej większości przypadków właśnie tak się dzieje, nie mamy wcale do czynienia z regułą, od której nie ma odstępstw.
Nie każdy lubi tą samą formę szkolenia, trudno jednak nie zgodzić się z tym, że zajęcia pozwalające jedynie na przyswojenie wiedzy teoretycznej nie należą do tych, które będą zachwycać swoją skutecznością. Przed nawiązaniem współpracy z konkretnym podmiotem warto więc sprawdzić, jaką formułę będą mieć zajęcia. Często przystępność szkolenia w tym zakresie jest nie mniej istotna niż dopasowanie jego tematyki do rzeczywistych potrzeb uczestników.
Zobacz różne szkolenia sprzedażowe w EnterpriseAdvisors.