Jak pozycjonować sklep internetowy?

Własny sklep internetowy to dla lokalnego przedsiębiorcy szansa na zwiększenie zasięgów i wypłynięcie na szersze wody. Estetyczny i funkcjonalny sklep to jednak zbyt mało, by potencjalni klienci mogli na niego trafić. Niezbędne staje się promowanie sklepu w wyszukiwarkach – zarówno poprzez reklamy Google Ads, jak i pozycjonowanie w wynikach organicznych. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów? Ile kosztuje taka usługa i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie sklepów internetowych i jego rola w branży e-commerce

Skuteczne pozycjonowanie to dziś absolutny priorytet właścicieli sklepów internetowych – to właśnie ono wpływa na możliwość pozyskiwania wartościowego ruchu z wyników organicznych, który bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Pozycjonowanie sklepów daje bardzo duże możliwości, zarówno w zakresie promowania strony na frazy bardzo ogólne, które opisują branżę przedsiębiorcy, jak i na frazy typu long tail, które odnoszą się do konkretnych produktów oferowanych przez sklep. Wielu przedsiębiorców działających w branży e-commerce stawia dziś przede wszystkim na kampanie Google Ads, które pozwalają na precyzyjne targetowanie i są widoczne natychmiast po doładowaniu salda w systemie. Oczywiście reklama Google Ads jest bardzo dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów, jednak pozycjonowanie absolutnie nie traci w tym układzie na znaczeniu. Dlaczego tak jest?

Powodów jest co najmniej kilka. Po pierwsze, aż kilkadziesiąt procent polskich użytkowników wyszukiwarki korzysta z oprogramowania blokującego reklamy. Gdy potencjalny klient ma zainstalowaną w przeglądarce wtyczkę blokującą, nie zobaczy reklamy sklepu, może za to natrafić na link w wynikach niesponsorowanych. Aby to było możliwe, konieczne staje się właśnie pozycjonowanie. Po drugie, coraz więcej osób dokonuje zakupów online korzystając z urządzeń mobilnych. Te zaś prezentują wyniki wyszukiwania Google w inny sposób niż urządzenia desktopowe. Może się okazać, że przedsiębiorca będzie w stanie dotrzeć do użytkowników mobilnych ze znacznie większą skutecznością, jeśli zainwestuje w pozycjonowanie.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Czy jest drogie?

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego jest zależny od wielu różnych czynników. Firmy SEO raczej nie prezentują sztywnego cennika, wg którego wyceniają usługę pozycjonowania sklepu. Nie miałoby to sensu, ponieważ każdy sklep jest inny – ma indywidualną historię domeny, prezentuje określoną kondycję techniczną. Aby ocenić koszt pozycjonowania sklepu internetowego, w większości przypadków konieczny może okazać się audyt SEO. To właśnie podczas takiej specjalistycznej analizy agencja SEO może gruntownie zapoznać się ze stanem strony, jej profilem linków oraz zdiagnozować podstawowe problemy.

Ogromne znaczenie ma również branża przedsiębiorcy oraz słowa kluczowe, które chciałby promować. Pozycjonowanie lokalne lub na frazy typu long tail będzie tańsze, niż promowanie witryny sklepu na bardzo konkurencyjne i ogólne hasła, które do wypracowania satysfakcjonujących efektów wymagają ogromnego nakładu pracy oraz znacznego budżetu. Profesjonalny audyt SEO pozwoli agencji lepiej poznać branżę klienta i wytypować słowa kluczowe, które mogą przełożyć się na bardzo dobrą konwersję i jednocześnie będą stosunkowo proste do wypozycjonowania. Wówczas cena SEO dla sklepu może być naprawdę atrakcyjna, przez co promocja strony w Google nie wygeneruje dla firmy nadmiernego kosztu.

Comments are closed.